مهندسی عمران-زلزله(محمدجواد خسرویانی)
مهندسی عمران-زلزله(محمدجواد خسرویانی)

مهندسی عمران-زلزله(محمدجواد خسرویانی)

دریافت اطلاعات لرزه ای بر اساس آیین نامه های مختلف آمریکا از سایت USGS

معمولا برای طراحی بعضی از سازه ها مثل جداسازهاو.. و یا مقایسه آیین نامه ها مثل 2800 و ASCE7 ، UBCدر ابتداری کار نیاز به یک سری اطلاعات لرز ه ای اولیه مثل نوع خاک، سطح خطر و محنی طیف برای مناطق مختلف آمریکا می باشد. برای همین  خاطر هم میشه از ASCE7 استفاده کرد و هم میشه از سایتی که معرفی می کنم بر اساس ASCE7 اطلاعات رو دریافت کرد..

به سایت زیر مراجعه کنید

http://earthquake.usgs.gov/designmaps/us/application.php

که به شکل زیر هست




در سایت مورد نظر از شما مواردی رو میخواد که باید پر بشه

در ابتدا Design code باید آیین نامه موردنظری که باهاش کار میکنید رو انتخاب کنیدکه من اون رو ASCE7 می زارم


گزینه بعد Report  title هست که اون رو می تونید عنوان گزارشتون رو بتونیسیدمثلا txt

site soil هم توع خاک هست که من نوع C رو انتخاب می کنم



Risk category  هم رو مثلا برای لوس انجلس منطقه با خطر زیاد درنظر میگرم


همچنین برای طول و عرض جغرافیایی منطقه کافیه روی نقشه،  لوس انجلس رو پیدا کنید



دکمه Compute Values بزنید می تونید  نتایج کار رو ملاحظه کنید


حتی می تونید با زدن view the detailed report جزببات کامل همراه با بخش های ایین نامه رو ببینید



تهیه:م. خسرویانی

نظرات 6 + ارسال نظر
Sama سه‌شنبه 20 آبان 1399 ساعت 20:23

سلام ممنون از مطلب خوبتون. ولی لینک متاسفانه کار نمیکند.

salam
mmanono
be linke zire vared shid

https://www.usgs.gov/natural-hazards/earthquake-hazards/science/seismic-design-data-sets-text-file-format?qt-science_center_objects=0#qt-science_center_objects

نیلوفر جمعه 9 خرداد 1399 ساعت 14:08

سلام آقای دکتر ،وقت شما بخیر
من همه مراحل رو انجام میدم اما طیف طرح رو ترسیم نمیکنه فقط فایل txt رو میده باید چیکار کنم ؟

salam
be ehtemale ziyad nahve erae dade shon avaz shode
ama ta onjai eke midonam PDF va teyf mide

وحید جمعه 11 بهمن 1398 ساعت 11:32

ایول

you are welcome

مینو جمعه 23 فروردین 1398 ساعت 17:35

سلام من نمیتونم مراحلی که پفتین را پیدا کنم
میشه راهنمایی کنید؟
تو سایتی که گفتین میرم اما نمیتونم

salam

moshkel kojast

solmaz سه‌شنبه 23 مرداد 1397 ساعت 21:32

سلام آقای دکتر
چرا قسمت نقشه که باید موقعیت رو مشخص کنم کادرش خالیه؟
چیکار باید بکنم. لطفا راهنماییم کنید.

salam
da on bakhsh mitonid mokhtasate goghrafiyai ro bedin be sorat drajae
aval beid to google location mokhtasate mahla ro peyda konid bad biyaid onja vared konid

علی پنج‌شنبه 5 بهمن 1396 ساعت 12:45

سلام آقای دکتر،تو قسمت وارد کردن موقعیت چرا ایران سرچ نمیشه؟
میشه از بقیه مواردش رو شبیه زمین محل خودمون وفقط سایتش رو لوس آنجلس قرار بدهیم؟اشکال ایجاد نمیشه؟

salam

iran ro nadare yek record dare fekr konam
mamollan in kar sahih nist chon noe khak mantaghe va vizhegi haye zamin sakhti ba ham motafavete vali gahi be dalil nabode dade ha in kar ro mikonnan
be site bhrc moraje konid va ba sabte nam 50 record daryat konid ba emaile academic

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد