مهندسی عمران-زلزله(محمدجواد خسرویانی)
مهندسی عمران-زلزله(محمدجواد خسرویانی)

مهندسی عمران-زلزله(محمدجواد خسرویانی)

دریافت شتابنگاشت ( داده های لرزه خیزی) از پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندس زلزله


شتاب نگاشت: به اثر انگشت زلزله یا اصطلاحا Fingerpoint زلزله شتاب نگاشت گویند که در مدت زمان رخداد برای یک پارامتر مشخص توسط شتابنگار ثبت شده است. بر این اساس برای تحلیل های دینامیکی تاریخچه زمانی و کارهای پژوهشی وابسته به مهندسی زلزله نیاز مبرم به این داده ها می باشد.

سایت های زیادی برای دریافت داده های شتاب نگاشت موجود می باشد که یکی از مهم ترین آن ها سایت PEER می باشد. اما تعداد داده های موجود برای ناحیه ایران بسیار اندک می باشد. به همین خاطر می شود برای دریافت داده های بیشتر و دقیق تر به سایت پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندس زلزله مراجعه کرد و پس از کارهای اداری و نامه نگاری می توان به داده های زلزله ها دست یافت.


مراحل دریافت شتاب نگاشت ها ا سایت پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندس زلزله:



۱- معرفی­ نامه از مرکز آموزشی یا پژوهشی: معرفی­ نامه را مطابق با نمونه زیر، بر روی سربرگ مرکز آموزشی یا سازمان مربوطه خود تکمیل و پس از مهر و امضاء اسکن شده آن رادر قالب فایل jpg  به آدرس a.ashari@iiees.ac.ir ارسال فرمایید. دانشجویان پژوهشگاه زلزله­ شناسی نیازی به تکمیل و ارائه معرفی­ نامه ندارند.دریافت متن معرفی نامه


۲- پس از ثبت فرم “درخواست داده ­های لرزه­ ای” از فایل Pdf ایجاد شده پرینت بگیرید و پس از انجام امضاء های لازم ، اسکن شده آن را درقالب فایل jpg  به آدرسa.ashari@iiees.ac.ir ارسال فرمایید.

بدیهی است بدون ارسال موارد فوق به درخواست داده شده ترتیب اثری داده نخواهد شد.در صورت داشتن هرگونه سوالی در این زمینه با شماره تلفن ۱۹-۲۲۸۳۱۱۱۶ داخلی ۳۶۶ تماس بگیرید.


۳-پس از ارسال مدارک فوق در صورت پذیرش درخواست شما، داده های در خواستی در قالب فایل برایتان ایمیل خواهد شد.





سایت پژوهشگاه جهت دریافت داده