مهندسی عمران-زلزله(محمدجواد خسرویانی)
مهندسی عمران-زلزله(محمدجواد خسرویانی)

مهندسی عمران-زلزله(محمدجواد خسرویانی)

دریافت اطلاعات زلزله و شتاب نگاشت ها از PEER Strong Motion Databse

از طریق لینک زیر می تونید اطلاعات و شتاب نگاشت های مربوط یه زلزله های مختلف را دریافت کنید.


http://peer.berkeley.edu/smcat/search.html


در قسمت earthquake  زلزله مورد نظر را انتخاب کرده و کلید searhc  را فشار دهید

پس از انتخاب کردن وارد صفحه ای می شید که اطلاعات زلزله مورد نظرتو ن رو با توجه به ایستگاه های مختلف نشون میده

در ادامه یکی از رکورد ها را انتخاب کرده و در صفحه بازشده می تونید اطلاعات مربوط به شتاب ATH ، سرعت VTH  و جابجایی DTH رو برای زلزله در سه جهت مشاهده کنید. جدول موجود در این صفحه سطر اول برای زلزله در جهت قائم سطر  دوم برای زلزله در جهت x و سطر سوم زلزله را در جهت y  می ده.

می تونین به آدرس زیر هم برید

http://peer.berkeley.edu/nga/        

http://peer.berkeley.edu/nga/search.html

در صفحه حاضر search  را بزنید و زلزله مورد نظر رو انتخاب کنید





دوستان اخیرا سایت peer کلا تغییر پیدا کرده و برای دریافت داده باید اول در سایت عضو بشید و بعد داده ها رو دریافت کنید .

به ادرس زیر  برید:


http://ngawest2.berkeley.edu/users/sign_in?unauthenticated=true



http://s6.picofile.com/file/8190935100/11111111.png






در اواسط سفحه NGA WEST 2 Enter رو یزنید



http://s6.picofile.com/file/8190935126/222222.png

در صفحه ای که باز میشه submit  رو بزنید


http://s3.picofile.com/file/8190935150/333333.png

در صفحه پیش رو می تونید مشخصات زلزله مورد نظر رو وارد کنید تا طیف و داده های زمانی اون رو دریافت کنید

http://s3.picofile.com/file/8190935376/4444.png






tebghe etelate  zir  record bedast miyad:

Inline image 1

Fault Type: noe gosal ro moshakhas mikone ke mostaghim makos va...
Magnitude: meghdare bozorga ke dar inja Mw ya moment magnitude estefade shode
R_jb: far field ya near field(be km) yani masalan recordhaye beyne 10 ta 30 km az kanon(ke zire 10 km near field va balaye 10 km far field hesab mishe)
R_rup= nazdiktarin fasele ta safhe gosikhtegi
Vs= ham sorate moje boreshi hast ke to code 2800 baraye har no khak neveshte shode
va D5-95 : meghdar zamane moasere record ye significant duration ro bar hasbe sec mide
moafagh bashid

نظرات 582 + ارسال نظر
aram دوشنبه 18 دی 1402 ساعت 10:53

با سلام.
دیتاهای شتابنگاشت زلزله منجیل رو میخواستم برای طراحی لرزه ای در پلکسیس لازم داشتم

salam
ersal shod

فربد پنج‌شنبه 9 آذر 1402 ساعت 02:17 https://mkhosraviani.blogsky.com/

سلام اقای خسروانی وقت بخیر
من فایل اکسل شتابنگاشت زلزله منجیل یا بم را احتیاج دارم برای پروژه درسی که در اون PGA- PGV- , PGD زمان و دامنه تغییرات شتابنگاشت موجود باشه ممنون میشم در اختیارم قرار دهید. سپاس فراوان

salam ersal shod

ZAHRA یکشنبه 23 مهر 1402 ساعت 00:53

سلام من برای سایزموسیگنال به رکورد زلزله هرات نیاز دارم.پیداش نمیکنم.میشه برام ارسال کنید

نیایش دوشنبه 27 شهریور 1402 ساعت 15:01

سلام وقت بخیر
از سایت امکان دانلود زلزله با پس لرزه هاش وحود داره؟
اگه هست چه سایتی و چگ.نه

فرناز جمعه 8 اردیبهشت 1402 ساعت 14:09

سلام وقتتون بخیر
در رابطه با رویکرد fema p695 در انتخاب رکوردهای حوزه دور سوال داشتم، با توجه به فاصله ای نه چندان دور از گسل که در این رکوردها مشاهده کردم و همچنان جزوه حوزه های دور به شمار می روند علت را جویا شوم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
با تشکر

باباجانی پنج‌شنبه 19 خرداد 1401 ساعت 19:01

سلام خسته نباشید اگه امکانش هست لطفا شتابنگاشت زلزله ال سنترو و کوبه و هاچیینو و نورث ریج رو برای من ارسال کنید هرچی تو سایتای مختلف میگردم پیدا نمیکنم.

مهدی شنبه 14 خرداد 1401 ساعت 14:57

سلام مهندس جان فایل و فرمت SMC زلزله کوبه رو میخاستم اگه لطف کنید ممنون میشم .

قربانی سه‌شنبه 10 خرداد 1401 ساعت 14:27

سلام جناب دکتر.
به چه صورتی در شتاب نگاشت باید متوجه بشیم در چه سطحی هست ایستگاه مورد نظر؟ مثلا free field هستن یا نه

ba slam
less than 15 km have near-field effects and, more than 20 km have far-field effects

x<15km = near field
x>20km= far field

میثم نقی زاده شنبه 17 اردیبهشت 1401 ساعت 09:00

با سلام
من اطلاعات مربوط به Gilroy 1, Gilroy 2, Naghan رو در جهات (East - West) و (North - South) میخواستم ولی ظاهرا Peer برای IP ایران مسدود شده!

جواد دوشنبه 29 فروردین 1401 ساعت 17:57

من از زلزله بم سه تا شتابنگاشت دارم نمیدونم کدومش حوزه دور هست کدومش حوزه نزدیک

فروغ دوشنبه 29 فروردین 1401 ساعت 00:19

سلام،ببخشید اقای دکتر من شتابنگاشت زلزله سرپل ذهاب رو میخواستم ،ممنون میشم اگه امکانش هست برام بفرستید

ramin دوشنبه 16 اسفند 1400 ساعت 11:41

سلام اقتی دکتر،من نتونستم اکسل اماده طیف طرح یورو کد۸ رو پیدا کنم،اگه واسه شما مقدور باشه میشه لطف کنید در صورت امکان واسم بفرستین،سپاسگذارم

افشین سه‌شنبه 5 بهمن 1400 ساعت 23:20

با سلام
شتابنگاشتهای بکار رفته برای ساختمانهای بنچمارک معروف به SAC
اگر خدمتتان هست برای من ارسال فرمایید
بسیار سپاسگزارم

salam
motasefane nadaram
vali khodam dar hamchin mavared maghalti ke kar shode ro peyda va be nevisandegan payam midam azashon drkhast mikardam baram ersal konand

فواد احمدپور سه‌شنبه 7 دی 1400 ساعت 17:24

سلام وقت بخیر . بنده برای کار آکادمیک نیاز به رکوردهای زلزله هستم برای تحلیل تاریخچه زمانی خطی و شهر مورد نظر بنده واقع در شهرستان سقز استان کردستان مس باشد . لطفا راهنمایی کنید که چه رکوردی از peer بگیرم که به محل موردنظر نزدیک باشد

salam
baarye recorhaye iran be site bhrc markaze tahghighat berid va ba sabte nam ta 30 record az har koijaye iran be shoam midan

https://smd.bhrc.ac.ir/Portal/fa/Account/Signup

هومن سه‌شنبه 30 آذر 1400 ساعت 11:03

سلام مهندس
چجوری میتونم به روش براکت زمان موثر زلزله را محاسبه نماییم.

محمد شنبه 20 آذر 1400 ساعت 02:53

باسلام
من هرچه گشتم نتوانستم لرزه نگاشت زلزله ها را در سایتهایی مانند peer ویا usgs پیدا کنم.لطفا مرا راهنمایی فرمایید.
متشکرم

salam
baarye recorhaye iran be site bhrc markaze tahghighat berid va ba sabte nam ta 30 record az har koijaye iran be shoam midan

https://smd.bhrc.ac.ir/Portal/fa/Account/Signup

baraye recorhaye khareji ham be linke zir berid va search konid

https://www.strongmotioncenter.org/vdc/scripts/stnpage.plx?stations=33

علی پنج‌شنبه 29 مهر 1400 ساعت 23:14

سلام جناب دکتر سایت peer از دسترس خارجه از چه منبع دیگه ای میشه رکوردهای اصلاح شده را دریافت کرد؟

salam va eradat
mitonid az link haye zir baarye shetabnegasht estefade konid
https://www.strongmotioncenter.org/vdc/scripts/default.plx
https://scedc.caltech.edu/
www.ncedc.org
https://service.iris.edu/irisws/timeseries/docs/1/builder/

احمد چهارشنبه 19 خرداد 1400 ساعت 01:31

باسلام و تشکر
بنده چند زوج شتاب نگاشت برای زلزله های داخل کشور برای خاک نوع 2 رو برای پروژه دانشجوییم میخواستم
ممنون میشم به بنده کمک کنید

salam
recordharo ersal mikonam vali noe khakeshon moshakhas nist

مهدی حسینی دوشنبه 25 اسفند 1399 ساعت 01:58

سلام ، من نیاز به رکورد های اصلاح نشده لرزه نگار دارم ولی در این سایت پیدا نکردم

salam
dar hamin site uscaled record ha hastan faghta bayad moshakhasate dorost vared konid

رضا یکشنبه 24 اسفند 1399 ساعت 23:07

سلام جناب دکتر من برای نرم افزار سایمونز سیگنال نیاز به شتاب نگاش زلزله بم دارم.ممنون میشم ارسال کنید

salam va eradat
ersal shod

saeed پنج‌شنبه 14 اسفند 1399 ساعت 14:25

با سلام
من به رکورهای اصلاح شده fema نیاز دارم. از کجا می تونم به این رکوردها دسترسی پیدا کنم؟

salam
agar dar site PEER berid va etelaate dosot vared konid mitonid recordharo peyda konid

محمد مهدی سه‌شنبه 30 دی 1399 ساعت 18:43

با سلام و تشکر از اطلاعات مفیدی که در وبلاگتون قرار میدهید :
من برای پروژه دانشجوئیم به 3 شتاب نگاشت ایران برای خاک نوع 4 جهت ورودی دادن به نرم افزار etabs جهت تحلیل دینامیکی نیاز دارم ، اگر براتون مقدور باشه ممنون میشم برام ارسال بفرمایید . باتشکر

salam recordhaye iean ro daram ama dar mored ekhakeshon tahghigh ba shoma

falah جمعه 12 دی 1399 ساعت 18:56

سلام
آقای دکتر من برای نرم افزارdeep soilاحتیاج به اطلاعات زلزله1964Alaskan دارم چطور میتونم این اطلاعات دریافت کنم؟

salam
motasefane nist

ضیا چهارشنبه 10 دی 1399 ساعت 23:41

سلام من شتابنگاشت زلزله N21E و taft 1952 S69E رو لازم دارم. از سایت strongmotioncenter تهیه کردم اما با توجه به فرمت فایل ارائه شده، نتوانستم از آن استفاده کنم.

salaam ersal shod

حمیدرضا نصیریان فر چهارشنبه 10 دی 1399 ساعت 00:47

سلام. خسته نباشید. دنبال رکورد زلزله هاچینوهه 1968 هستم. ولی هیچ جا پیداش نمیکنم. ممنون میشم راهنماییم کنین

salam
pozehs babate takhir
be linke zir sar ebzanhttps://www.strongmotioncenter.org/vdc/scripts/stnpage.plx?stations=3297

مجتبی سه‌شنبه 9 دی 1399 ساعت 11:28

سلام
میشه لطف کنید السنترو 1940 رو برای من ایمیل کنید.
بنده رکوردهای مختلفی از سایت پییر گرفتم ولی بازم چیزی که میخوام نیستن.
تشکر

salam ersal shod

کسری شنبه 5 مهر 1399 ساعت 01:22

سلام وقت بخیر زلزله مقیاس شده نوتریژ، سن فرنادو و طبس حوزه دور و نزدیک میخواستم ممنون

salam
ersal shod

کسری شنبه 5 مهر 1399 ساعت 00:32

سلام وقت بخیر فایل مقیاس شده زلزله کوکائیل ترکیه، سن فرنادو و طبس حوزه دور از گسل میخواستم ممنون میشم بفرستین

salam
do ta ro ersal kardam

هیلدا یکشنبه 5 مرداد 1399 ساعت 18:36

سلام
پریود سازه 0.45 و ۰.۷۹ و ۱.۱۷ هستش چه جوری می تونم ۷ تا شتابنگاشت حوزه دور و ۷ تا شتابنگاشت حوزه نزدیک داشته باشم که برای همشون استفاده کنم؟
اگر در دسترس دارید ممنون میشم ارسال کنید

ایمان زحمتکشان یکشنبه 1 تیر 1399 ساعت 21:34

سلام مهندس وقتتون بخیر . برای کار پایان نامه نیاز به اطلاعات و تاریخچه زلزله بم دارم. امکان داره لطف کنید ارسال کنید؟

گلسا بهنام چهارشنبه 28 خرداد 1399 ساعت 18:24

سلام و خسته نباشید
من رکورد زلزله Hachinohe را میخواستم ولی در سایت پیر به این نام و نام Tokachi-oki چیزی رو پیدا نمیکنم. شما میتونین راهنمایی کنید؟
ممنون

salam
be linke zir moraje konid

https://strongmotioncenter.org/vdc/scripts/stnpage.plx?stations=3297

nima یکشنبه 31 فروردین 1399 ساعت 13:07

با سلام
فایل های به دست آمده از peer با پسوند AT2 چه تفاوتی با هم دارند و با چه نرم افزاری می توان ان را باز کرد. من برای نرم افزار ژئواستایو می خوام

salam file haye peer baarye har staion 3 ta hast
AT2 shetab
VT2 sorat
va DT2 jbejai
va baraye ejraye onha ham m az barname seismosignal estefade konid

مهدیه دوشنبه 25 فروردین 1399 ساعت 03:00

سلام خسته نباشید امکانش هست شتاب نگاشت زلزله منجیل و اهر رو برام ارسال کنید ممنون

salam
ersal shod

shima شنبه 23 فروردین 1399 ساعت 19:24

سلام . امکانش هست توضیح بدید که چطور متوجه بشیم record زلزله مربوط به سنگ بستر هست یا نه؟ و چه طور میشه شتاب در سنگ بستر رو از داده های peer بدست آورد؟

salam
ba tavajoh be inke dar code 2800 zlezle vs ro baraye sang va va shebhe sang bish az 750 m/s^2 dar nazar gefte va bestar ham dar hamin lahodod laye hast shoma bayad donbale recordhai begardin ke vs haye besyar ziadi dhast bashan
dar PEER ham
donbale recprdi begardin ke vs hayyie balaye 1000 dahste bahsan

رضا دوشنبه 18 فروردین 1399 ساعت 13:07

با سلام
لطفا در صورت امکان رکورد شتاب زلزله توهوکو ژاپن (2011) را ارسال بفرمایید.
ممنون

salam
motasefane nadaram

حنیف شنبه 9 فروردین 1399 ساعت 10:43

با عرض سلام و وقت بخیر . ببخشید جناب دکتر ، میخواستم بدونم ایا شما اطلاعات شتاب نگاشت 2 یا 3 زلزله با بزرگی بین 6 تا 6.5 رو به صورت txt یا حالتی که بشه واسه نرم افزار تعریف کرد دارید ؟ ( در ایران اتفاق افتاده باشند ) اگر هستند ، خواهش میکنم که لطفا در اختیار من هم قرار بدید ، بسیار ممنونم .

salam ersal shod

حنیف دوشنبه 14 بهمن 1398 ساعت 10:15

با عرض سلام و وقت بخیر ، اول خواستم تشکر کنم بابت همکاری شما با تمامی دوستان ، ممنونم جناب دکتر ، دوم ، میخواستم اگر امکانش هست ، من شتابنگاشت 3 زلزله ایران با بزرگی بین 6 تا 6.5 رو داشته باشم . ممنون میشم اگر این اطلاعات رو در اختیارم قرار بدهید جناب دکتر . با تشکر

shima شنبه 12 بهمن 1398 ساعت 20:27

سلام
وقت بخیر. من نیاز به رکورد زلزله ای دارم که فرکانس غالب 2 هرتز داشته باشه. روی سایت پییر چه طور میشه بر اساس محتوای فرکانسی جستجو کرد؟

salam
dar onja bar asase hz nist shoma majbordi az site record ro begirid va babrid to seismo signal FFT on ro ras m konid va ta bebeinid 2 hz hast ya na

فاطمه چهارشنبه 2 بهمن 1398 ساعت 20:46

با سلام من نیاز به 10 رکورد به همراه پس لرزه همان رکورد دارم میتوانید راهنمایی کنید چه طور باید رکورد پس لرزه برای هر زلزله را بدست آورد؟

salam
be pazjohehsgah ya sazmane maskan moraje konid
sit ha etelat daran valai be iin sorat ke mikhaiyn nist

رضا پنج‌شنبه 7 آذر 1398 ساعت 00:54

سلام آقای دکتر لطفا رکوردهای مربوط به شتابنگاشت زلزله اهر و ورزقان و سرپل ذهاب رو برام ارسال کنید. خیلی ممنونم.

salam
ersal shod

محمد شنبه 25 آبان 1398 ساعت 14:01

باسلام
من به شتاب نگاشت زلزله بروجرد سال2006.3.31 احتیاج دارم و نتونستم پیدا کنم شما می تونید بهم کمک کنید

salam
na motasefane nadaram

عبدالنور دوشنبه 29 مهر 1398 ساعت 17:03

سلام رکورد زلزله حوزه نزدیک ایران به خصوص سرپل ذهاب را میخواستم.ممنون میشم راهنمایی کنین

salam ersal shod

Reza یکشنبه 14 مهر 1398 ساعت 14:59

با عرض سلام خدمت جناب دکتر
من هم مثل خیلی از دوستان دیگه در پیدا کردن رکوردهای زلزله کرمانشاه دچار مشکل شدم و نمیدونم چطور یا از کجا تهیه کنم! اگر ممکنه برای من هم لطف کنید و بفرستید.
سپاس

salam
ersal shod

Maede یکشنبه 14 مهر 1398 ساعت 13:56

سلام وقتتون بخیر.سه رکورد شتاب و سرعت و جابجایی رو برای زلزله کرمانشاه می خواستم ولی در سایت پیر ایستگاه و اسم زلزله رو میزنم ولی نمیاره،چکار باید انجام بدم؟

salam
dar Peer recorde zelzele akhire kermanshah nist
man baraton ersal kardam

امیر چهارشنبه 20 شهریور 1398 ساعت 23:21

با سلام و خسته نباشید. نحوه تشخیص شتابنگاشت های زلزله حوزه دور از نزدیک چیست. من به یکسری شتابنگاشت حوزه دور و نزدیک احتیاج دارم. با تشکر

salam
ta mahdode 15 km az kanon zelel near hast va baghsi far
to peer mitonid in adad ro vared koid va recor dbegirid

marziye sharafi چهارشنبه 13 شهریور 1398 ساعت 10:08

سلام جناب دکتر
خسته نباشید
من نیاز به شتاب نگاشت و داده های خام 7 زلزله رو نیازمندم
اگر امکانش هست برام ارسال میکنید.

salam
ersal shod

خادمی دوشنبه 11 شهریور 1398 ساعت 22:05

سلام
ممنون میشم رکورد شتابنگاشت ذیل را در اختیار بنده قرار دهید:
Horizontal S69E component 21July1952 Taft Lincoln, Kern County site record

salam
ersal shood

علیرضا شنبه 9 شهریور 1398 ساعت 12:29

سلام و خسته نباشید خدمت جنابعالی، بنده یه سوال خدمتتون داشتم، من برای پایان نامه ام 7 شتاب نگاشت نیاز دارم که اونا رو جمع اوری کردم منتها همه ی شتاب نگاشت ها دارای DT یا گام زمانی یکسان نیستند برای هم پایه کردن یا هم مقیاس سازی چطوری باید عمل کرد و بعد از اون چطور اونا رو وارد نرم افزار ایتبس کرد؟ ممنون میشم پاسخ بدید. باتشکر

salam
be link haye zir beird tozih dade shode

صادقی پنج‌شنبه 7 شهریور 1398 ساعت 14:58

سلام آقای دکتر وقتتون بخیر
من به رکوردهای زلزله و پس لرزه نیاز دارم. فک میکنم باید بالاترین pga در ۲۴ساعت بعد زلزله رو به عنوان پس لرزه بگیرم.ولی نمیدونم چطوری. سایت پییر pga رو نمیده

آیدا پنج‌شنبه 3 مرداد 1398 ساعت 08:48

سلام
میخواستم بدونم رکوردهایی رو که از سایت پژوهشگاه زلزله ایران برمیداریم رو چجوری استفاده میکنیم ممنون میشم بهم ایمیل بزنید

salam
pazhoheshgah recordash mamolna file txt hast va berahati dar seismosignal baz mishe

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد